سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / دیدار اصحاب رسانه همدان با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه افتخار بزرگ شهید همدانی این بود که در مسیر انقلاب دچار انحراف نشد و از ولایت جدا نشد، گفت: بیان برخی مطالب توسط سران فتنه، نشان دهنده عدم فهم صحیح آنها از جبهه مقاومت، امنیت دینی و امنیت ملی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در مسجد جامع همدان با طرح این سؤال که امروز باید به دنبال پاسخ این پرسش باشیم که فساد چیست و مفسد چه کسی است، اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) حرکت اصلاحی بود و حضرت به دنبال از بین بردن مفاسد در جامعه بودند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر آیات قرآن، فساد فی الارض و فساد اجتماعی مطرح شده است، گفت: این موضوع یعنی، فساد اجتماعی در جامعه قابل سرایت است و لذا اگر مفسد اقتصادی در جامعه آزاد باشد، فساد در جامعه سرایت پیدا می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر قارون در جامعه باشد، صفات قارونی نیز در جامعه توسعه پیدا می‌کند، مطرح کرد: قرآن به شدت با فساد اجتماعی مخالف است، اما در این مسیر چگونه مبارزه کردن بسیار مهم است.

جامعه باید بستری برای تحقق خلیفه الهی باشد

وی با تأکید بر اینکه در جامعه فاسد، زمینه رشد افراد از بین می‌رود، گفت: جامعه باید بستری برای تحقق خلیفه الهی باشد، اما برخی اقدامات، این هدف خلفت را به خطر می‌اندازد.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) اصلاح در جامعه بود، مطرح کرد: امام حسین(ع) نسبت به جامعه‌ای تذکر دادند که در برابر فساد ساکت است و حساسیتی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته نشود، باید منتظر مدیریت همج الرعاع در جامعه باشیم، اظهار داشت: حاکمیت انسان‌های همج الرعاع و بی‌منطق خطرناک خواهد بود و لذا باید بستر حضور و مرجعیت اجتماعی نخبگان در جامعه را فراهم کنیم.

بزرگترین افتخار شهید همدانی این بود که از ولایت جدا نشد

وی با تأکید بر اینکه افتخار بزرگ شهید همدانی این بود که در مسیر انقلاب دچار انحراف نشد و از ولایت جدا نشد، اظهار کرد: بیان برخی مطالب توسط سران فتنه نشان دهنده عدم فهم صحیح آنها از جبهه مقاومت، امنیت دینی و امنیت ملی کشور است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه فرد ساده‌لوح سریع فریب می‌خورد، یادآور شد: این افراد در سال ۸۸ نشان دادند که قدرت تحلیل نداشتند و امروز نیز درک دقیقی از مقام شهدای مدافع حرم ندارند.

وی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در بحث رهبری نیز توهین به مجلس خبرگان رهبری است، خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان بنا بر وظیفه شرعی خود به قانون عمل می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ادامه داد: این افراد درک درستی از اسلام و ولایت فقیه ندارند و بر اساس لجاجت سیاسی این موضوع را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha